bbaaרוב האנשים סובלים או סבלו בשלב זה או אחר של חייהם מכאבי גב עליון וצוואר תפוס. אורח החיים המודרני מעודד במיוחד היווצרות של כאבים, מתחים ודלקתיות באיזורים אלה של הגוף ולא בכדי.

כאבי גב עליון וצוואר תפוס יתחילו בכאבים באיזור השכמות ויפתחתו, בהעדר טיפול לכאבים חזקים מאד בכל האיזור לרבות הופעת תסמינים של היתפסות שרירים ועד להקרנת הכאבים לאיזורים נוספים בגוף. כאבי גב עליון וצוואר תפוס יכולים להשליך על הופעת כאבי ראש ואף מגרנות.

גורמים לתופעה

במרבית המקרים, כאבי גב עליון וצוואר תפוס מקורם בארגונומיה לקויה ובעיות ביציבה. סגנון החיים המודרני שמחייב אותנו לבלות זמן רב על המחשב יוצר במקרים רבים חוסר איזון בין אופן הישיבה לאופן העבודה מה שבמהלך הזמן יוצר עומס מצטבר על הצוואר ועל הגב העליון, דבר שמוביל להיווצרות של כאבים ואף דלקות באיזור. מזרן לא מתאים גם הוא מקור לבעייה של הופעת כאבים בגב עליון וצוואר תפוס, כאשר גם לחצים, חרדות ומועקות מקבלות ביטוי דרך כאבים באיזור זה.

טיפול קונבנציונאלי בכאבי גב עליון וצוואר תפוס

הרפואה המערבית מטפלת בבעיות אלה באמצעות משחות מרגיעות ואנטי דלקתיות, אלא שאלה מסייעות לטיפול בתסמינים ולא בבעיה עצמה. במקרים חמורים יהיה טיפול באמצעות פיזיוטרפיה ובשנים האחרונות החלה לעלות המודעות לנפלאות הכירופרקטיקה שמסייעת באופן משמעותי לטיפול בבעיה זו..

טיפול אלטרנטיבי

הרפואה המשלימה מסתכלת על האדם כעל מכלול ומחפשת קודם כל את מקור הבעיה שמובילה לכאבים והבעיתיות השונה. באמצעות הרפואה המשלימה האדם יעבור טיפול מקיף שבו תהיה התייחסות לכל סגנון החיים שלו לרבות פעילות גופנית, תזונה, הרגלי שינה והרגלי עבודה. שיאצו, רפלקפוסולגיה וטווינא גם הם מסייעים בטיפול והקלה לא רק על הכאבים עצמם אלא גם על חיזוק מערכת השרירים כך שהתמיכה תהיה איתנה מספיק ואיתה גם היציבה. טיפול נטורופתיה יסיע לסלק את הרעלים מהגוף ובכך לנקות אותו ולחזק את המערכת גם ברמה הגופנית וגם ברמה האנרגטית, מה שיסיע להתמודד עם הכאבים ולמנוע אותם בעתיד.