impotanceאין אונות היא בעית זקפה, בין אם קושי להגיע לזקפה באופן כללי ובין אם קושי להשאר במצב זקפה לאורך זמן ובכך לנהל יחסי מין מלאים.

למעשה, אפשר לאמר שמרבית הגברים חוו בשלב זה או אחר של חייהם תקריות נקודתיות של אין אונות, כאשר ישנם מקרים שבהם מדובר על בעיה מתמשכת המצריכה טיפול.
אחוז הגברים שסובלים מבעיית אין אונות הוא גבוה למדי, כאשר את הסטטיסטיקה הזו ניתן לחלק באופן הבא.
מרבית בעיות האין אונות מתחילות בגיל מאוחר יותר, אחרי גיל 40, עם זאת, במקרים מסויימים ישנם גברים שסובלים מהבעיה גם בגילאים צעירים יותר.
רוב הגברים חוו מאורעות של אין אונות בשלב זה או אחר של חייהם, אך כל זמן שמקרי האין אונות אינה עולה על 20% מסך התפקוד, לא מדובר בבעיה שמחייבת טיפול. עם זאת, במידה וגבר סובל מחוסר אונות במהלך 50% מסך הפעילות המינית ומעלה- בהחלט חשוב לטפל בבעיה.
סטטיסטית, כ- 5% מהגבלים מעל גיל 40 סובלים מאין אונות, וכ- 20% עד 30% מעל גיל 65 , כאשר אחד מכל ארבעה גברים שסובלים מבעיית אין אונות סובל מבעיה שמקורה פסיכולוגית ונפשית.

גורמים והשלכות

כאמור, רבע מבעיות האין אונות מקורן במצבים פסיכולוגיים, בעוד שיתר שבעים האחוזים סובלים מבעיות שמקורן פיזיולוגיות. בעיות לחץ דם, סוכרת, אי סדירות בפעילות בלוטת התריס, עישון ושתיה מרובה של אלכוהול, טראטמות ועוד. אין אונות יכולה להיות תופעת לוואי של תרופות שונות, כאשר גם דיכאון, לחץ וחרדות הם גורמים להופעת מקרי אין אונות.
אין אונות משפיעה על המצב הנפשי ופוגעת קשות לא רק בחיי המין אלה בדימוי העצמי של האדם, היא גם מהווה גורם מהותי בגירושין במקרים רבים.
כדאי לדעת שלא חייבים לחיות במצב זה ורוב תופעות האין אונות הינן ניתנות לטיפול.

טיפול באין אונות

הטיפול הזמין והנפוץ ביותר בימינו לאין אונות אלה הן הגלולות הכחולות, אלא שמי שעשה בהן שימוש יעיד שז אמנם פתרון, אך לא אידיאלי. הרפואה הקונוונציונאלית מציעה קשת נוספת של פתרונות החל מזריקות ועד לשתלים, אך מעטים מהטיפולים שמתרכזים במקור הבעיה ורובם מטפלים בעיקר בסימפטומים.
הרפואה האלטרנטיבית מעניקה טיפול הוליסטי שמסייע לא רק בטיפול בבעיה עצמה, אלא בדיקה מקיפה של המקור לבעיה וריפוי של מקור זה.
תזונה מאוזנת ומותאמת היטב היא אחד מהיסודות החשובים ביותר לטיפול בבעיית אין אונות, אליה מצטרפת הנתורופטיה וצמחי המרפא. ישם מרכיבי מזון שונים כמו אומגה 3, ויטמין E וצמחי מרפא שמסייעים בפתיחת עורקים, טיפול בשומנים וסטביליזציה של מחזור הדם שמסייעים בבעיה. ההמלצה תהיה להמנע מעישון ושתיית אלכוהול, מזונות רווי שומן וסוכרים והקפדה על פעילות גופנית.
הרפואה הסינית עושה סקירה מקיפה של גוף האדם- ברמה הפיזיולוגית וברמה האנרגטית, הנפשית והרגשית ומוצאת היכן יש חוסר איזון, מחסור או סטגנציה- כאשר באמצעות טיפולי חיזוק וזרימה מטפלת בבעיות אין אונות באמצעות דיקור ושיאצו.