ילאנג ילאנג הבית לרפואה שלמה הינו מרכז חדש וייחודי שנפתח במושבה אבן יהודה אשר בשרון. המקום מציע מגוון טיפולי גוף המבוססים על מסורות קדומות כאשר כל מטופל מאובחן ומופנה למטפל (והשיטה) בהתאם לצרכים האישיים שלו.

הכירופרקטיקה היא שיטת טיפול טבעית המתמקדת בעמוד השדרה ומערכת העצבים ללא שימוש בתרופות וניתוחים. מטרת הטיפול הכירופרקטי הינה הקניית תקשורת תקינה בין המוח לאברי הגוף זאת על מנת לאפשר את תפקודו התקין והמלא של עמוד השדרה ובעקבותיו כל חלקי הגוף.

גוף האדם הינו מכונה מופלאה, יצירת מופת של ממש. הגוף בונה את עצמו משני תאים שהתחברו למיליארדי תאים שמתפקדים בהרמוניה מושלמת. על כל המערכת הזו מנצחים המוח ועמוד השדרה. תפקידו של הכירופרקטור לדאוג לתפקודה המלא והתקין של מערכת זו. כאשר ההוראות עוברות לכל חלקי הגוף ללא כל חסימה או הפרע מתאפשר תפקוד מלא ותקין של הגוף ויכולת להתמודד עם מגוון מצבים וקשיים.

מצב לא תקין של עמוד השדרה נוצר כאשר חוליות עמוד השדרה סוטות ממקומן ויוצאות מאיזון כתוצאה מגורמים שונים ורבים, כתוצאה נוצר מצב שבו התקשורת בין המוח ליתר חלקי הגוף אינה תקינה. אי תקינות זו באה לידי ביטוי בפגיעה בזרימה העצבית לאיבר בגוף. מצב כזה יוצר כשל בתפקודו של אזור מסוים ותפקוד ירוד ובעקבותיו לכאבים וסבל.

במצב לא תקין, לחץ בחוליות הצוואר משפיע על העצב הקשור לשרירי בסיס הגולגולת והראש וגורם לכיווץ השריר וכתוצאה מכך לכאבי ראש. דוגמא נוספת, סטייה של חוליות בצוואר מפעילה לחץ על עצב שמשפיע על השריר האחראי על התעלה המנקזת את האוזן- כתוצאה מכך האוזן נסתמת ומתמלאת בנוזלים ההופכים לדלקת אוזניים.

הכירופרקטיקה עוסקת באבחון וטיפול בגוף האדם דרך איזון עמוד השדרה וע"י כך לאפשר זרימה חופשית של הפקודות במערכת העצבית. הכירופרקטור מבצע תשאול מפורט ובדיקה ידנית בשילוב צילומי רנטגן, CT ,MRI ובעזרת כלים אלו מאבחן את מיקום הבעיה. לאחר מכן על ידי טכניקות עדינות משחרר את הסטייה בחוליות ומאפשר ליכולת הריפוי הטבעית של הגוף לבוא לידי ביטוי.

כירופרקטיקה יעילה מאוד בטיפול בילדים ותינוקות במקרים של: דלקות אוזניים, בעיות נשימה, אסטמה, טורטיקוליס, דלקות גרון וסקוליוזיס. כמו כן לטיפול באנשים בוגרים הסובלים מכאבי גב, צוואר, פריצת דיסק, מגרנות ועוד.