dgjdgjתופעת ריח רע ברגליים היא מנת חלקם של אנשים רבים, אלא שבעד שהגרסא הרווחת לכך שמקורה בזיעה, הרי שזה המקום לציין כי זיעה היא נטולת ריח. מה שיוצר את הריח הרע הוא המפגש של הזיעה עם חיידקים שונים.

כפות הידיים והרגלים הם מיקומים נפוצים להיווצרות זיעה, במיוחד אצל אנשים שסובלים מהזעת יתר, כאשר בעוד שאת בעיית הזיעה בידיים ניתן לפטור לפני שנוצר ריח רע, ברגליים המצב קצת יותר מורכב.
מאחר ומרבית הזמן אנחנו נועלים נעליים סגורות ולובשים גרביים הרי שזה מייצר סביבה סגורה וטרמית- מקום נפלא להיווצרותם של חיידקים. גם למי שאינו סובל מבעיית הזעת יתר- תנאים כאלה יעודדו היוצרותה של זיעה, ומכאן הדרך להיווצרותו של ריע רע היא קצרה ביותר.
למרבה המזל, ישנן דרכים שיסיעו לכם להתמודד עם בעיה של ריח רע מכפות הרגליים.

טיפים יעילים

שמירה על הגיינה היא השלב הראשון והחשוב ביותר להמנעות מתופעת ריח רע ברגליים. הקפידו לשטוף את הרגליים, לפחות פעם אחת ביום. פעולת הניקוי תקטין את כמות החיידקים המצויים על הרגל ובכך תוריד את ההסתברות להיווצרותו של ריח רע. הקפידו לא לשטוף יותר מדי על מנת לשמור על שכבת השומן החיונית שעל פני הרגל.
מלח הינו מקור טוב לחיטוי לכן בכל הזמדנות הקפידו ללכת לים או לעשות אמבטיות מלח, תנו למלח להתייבש על הרגל מבלי לנגב אותו- כך תוכלו לטפל בבעיית החיידקים ולהקטין את תופעת הריח.
הישתדלו, עד כמה שניתן, לנעול נעליים פתוחות ואווריריות על מנת לאפשר לרגל לנשום.
מזון הוא חלק נוסף וחשוב במיוחד וזאת משום ש- אני זה מה שאני אוכל, וזה נכון לגבי כל האספקטים, לרבות השכבות החיצוניות של הגוף. הקפדה על מזונות חמים והמנעות ממזונות מעוררי ריח כמו בצל יסיעו גם הם באיזון המערכת וטיפול בבעייה הריח הלא נעים.
שימרו על אורח חיים בריא ומאוזן והמנעו ממצבי סטרס המהווים את המקור המרכזי לכל בעיה וחוסר איזון שנוצר בגוף ובמערכותיו השונות.
מומלץ להגיע לפגישת אבחון וטיפול ברפלקסולוגיה אשר בה הרפלקסולוגית יכולה לאבחן אם תופעת הריח מכפות הרגליים אינו נובע ממחלה או בעיה אחרת פנימית בגוף.