החלק האחרון של כל הריון הוא בדרך כלל החלק הקשה ביותר של ההיריון, כאשר הקושי בא לידי ביטוי הן ברמה הפיזית, והן ברמה הנפשית. לכל המצב הזה מתלוות תחושות ההתרגשות והציפייה, דבר שלא אחת, מוביל נשים רבות לשאלה- כיצד ניתן לבצע זירוז לידה בתהליך טבעי.

 

למרות שהדבר הנכון ביותר הוא לתת לטבע לעשות את שלו, הרי שכיום בהחלט קיימים כלים אשר יכולים לסייע באופן משמעותי לזירוז לידה, ולעיתים נעשה שימוש בכלים ואמצעים אלה, מלית ברירה.

לפני שפונים אל זרזים מלאכותיים, חשוב לדעת מהן האפשרויות הקיימות לצורך זירוז לידה טבעי, ובכך, משכל המידע נמצא בידינו, ניתן לבצע החלטה מושכלת יותר.

מהו זירוז לידה?

זירוז לידה הינו למעשה הבאה לידי לידה באמצעים חיצוניים, מלאכותיים או טבעיים. חשוב לציין כי ישנן שיטות שונות, לצד סיבות שונות אשר מצריכות זירוז לידה, כאשר כל מקרה חייב להבדק באופן פרטני.

 

קיימות שיטות טבעיות רבות ומגוונות לזירוז לידה באופן טבעי כאשר בין השיטות השונות ישנן:

 

מין – קיום יחסי מין במסגרתו מתבצעת שפיכה יכולים לסייע משמעותית וזאת משום שהפרוטגלנדינים המצויים בנוזל הזרע מסייעים לצוואר הרחם להיפתח.

עיסוי פטמות – עיסוי שאורך לפחות רבע שעה יוביל לשחרור אוקסיטוצין אשר גורם להתכווצויות הרחם.

פעילות גופנית.

שתיית שמן קיק.

טיפולים מהרפואה הסינית – דיקור סיני, רפלקסולוגיה, דמיון מודרך ועוד. שיטות אלה לא רק יעילות במיוחד לזירוז הלידה, אם כי הן גם מסייעות בהפחתת המטח והחרדה ומסייעות למצבה של האם בצורה ניכרת.

יתרונות של זירוז לידה בשיטות טבעיות

בתהליך זירוז טבעי ישנה התקדמות הדרגתית של הצירים דבר אשר מקל בהתקפי הכאב, להבדיל מהשיטות הקונבנציונליות אשר מקדמות את הצירים בבת אחת. השיטות הטבעיות מסייעות בייצור אנדרופינים, דבר אשר מסייע לתחושת הקלה ומהווה למעשה משכך כאבים טבעי.

מומלץ לבצע זירוז לידה, רק במידה וישנה סיבה מוצדקת לכך, ולא להתערב בטבע בחסות סיבות אשר אינן מוצדקות.

מאת: איזבל עטיה כהן מטפלת מוסמכת ברפואה סינית – דיקור סיני, צמחי מרפא סיניים ותוספי תזונה, מטפלת בשיאצו מתמחה בנשים, פריון היריון ולידה