בשיאצו, כמו גם ברפואה הסינית ושיטות טיפול אלטרנטיביות אחרות, ניתן ליצור הקבלה בין כאב פיסי לחסימה בתחומי חיים שונים. נקודות מסוימות בגוף מעידות על חסימות שונות בתחומי החיים. בשיאצו עובדים על פי מרידאנים- קווי האנרגיה היוצאים מהאברים הפנימיים של גופינו, אותם ניתן לדמות להולכה חשמלית של האברים בגוף.

המטפל בשיאצו,מזהה בעזרת אבחון במגע חסמים באברים שונים בגוף על ידי זיהוי עודף או חוסר חום באותם אברים. על פי השיאצו, כל אבר מאכלס רגש ואחראי על אחד מתחומי החיים למשל: לב- בעיות אישיות וזיכרון לטווח רחוק, טחול- מחשבה וזיכרון בלימודים ועבודה, כליות – פחד וזיכרון לטווח קצר ועוד. דוגמא נוספת, הכבד אחראי על ייצור הדם ואיכותו, בעזרת מגע ניתן לאבחן ולטפל בכאבי מחזור, בעיות כניסה להיריון ועוד בעיות הקשורות במחזור הדם דהיינו, בתקיעות הממוקמת בכבד. שילוב עם רפואה סינית יכול להקל על סימפטומים של תקיעות בעזרת דיקור ומגע שיסייעו להזרמה של מחסור הדם.

בסדרת טיפולים, כפי שמומלץ בכל טיפול תהליכי, עם התקדמות הטיפול ובנית האמון והקשר בין המטופל למטפל- ניתן לעבוד דרך הבטן. הבטן אחראית ל"כאן ועכשיו" – מה המטופל מרגיש ומה הוא "שומר בבטן". שלב זה של הטיפול מצריך אמון. הכול תלוי בקבלה, ברצון בפתיחות של מקבל הטיפול.

 

ילאנג ילאנג- הבית לרפואה שלמה, הוקם על ידי זיוה וניר תירם ניר תירם הוא בן למשפחת מטפלים ותיקה וידועה בחדרה. סבתו טפלה באנשים ורקחה תרופות, אביו מטפל מלידה ואחותו רפלקסולוגית המתמחה בטיפולי פריון.