shuykבחנו את עצמכם – האם אתם סובלים מפציאליס?

פציאליס, הנקרא גם 'שיתוק על שם בל' הינו מצב רפואי ממנו סובלים כ 0.2% מן האוכלוסייה העולמית (אחד מתוך כ-5000 אנשים), התופעה באה לידי ביטוי במראה הפנים, חלק מעצבי הפנים נפגעים לחלוטין או נחלשים, דבר המתבטא בכך שלא ניתן להזיז חלק משרירי הפנים, לרוב בצד אחד של הפנים.

קיומה של תופעת פציאליס משפיעה על יכולתו של האדם לחייך, להרים גבותיו, לעצום עיניים, לשמוע באופן אופטימלי ולעיתים גם פוגמת באפשרות לחוות טעמים באמצעות הלשון בצורה אידיאלית, ומכאן ניתן להסיק כי מדובר בתופעה שאינה מוסיפה לאיכות חייו של אדם, ואף עשויה לפגוע בו ולגרום לתחושת אי נוחות רצופה.

שיתוק בעצב הפנים – מהן הסיבות להופעתו?

פציאליס הינה תופעה שעשויה להיגרם ממספר סיבות, חלקם חיצוניות וחלקן לא, כאשר חשוב לדעת כי הסיבה הספציפית להופעת התופעה אצל כל אדם באופן אינדיבידואלי ברוב המקרים אינה ידועה.
בין היתר, עשוי להיגרם שיתוק בעצב הפנים כתוצאה ממתח ומלחץ נפשי, אור או רוח חזקים יתר על המידה, חבלה חיצונית בפנים, מחלות שונות שבאות לידי ביטוי באיברי הפנים לרבות שפעת, דלקות אוזניים, הרפס וכיוצא בזה, סוכרת, היריון (לרוב מופיעה התופעה בשליש האחרון להיריון) ואף טיפולי שיניים חודרניים שבמסגרתם מתאפשרת פגיעה בחלק מן עצבים הרבים שנמצאים בקרבת הפה.

טיפול באמצעות הרפואה הקונבנציונלית

אנשים רבים אשר לוקים בפציאליס פונים תחילה למקורות שונים ברפואה השמרנית באופן כמעט אוטומטי, הם מטופלים באמצעות סטרואידים (יעיל במיוחד בשבועיים הראשונים לפרוץ התופעה) וכן באמצעות טיפולי פיזיותרפיה אשר במסגרתם מאומנים שרירי הפנים לקראת חזרתם לפעילות תקינה בהקדם האפשרי.

טיפולים בתופעת שיתוק בעצב הפנים ברפואה משלימה

מעבר לטיפול השמרני בתופעת הפציאליס – שיתוק עצב הפנים, אשר לעיתים צולח ולעיתים פחות, קיימות שיטות נוספות לטיפול בתופעה הלא נעימה. אחת מן השיטות היעילות ביותר נמצאו ברפואה הסינית.
דיקור סיני הינו כלי מרכזי ברפואה הסינית והוא נמצא יעיל מאוד לטיפול בפציאליס. הרפואה המערבית מכירה ומעודדת טיפול בדיקור ורואה בו יעיל ביותר. ככל שהטיפול בדיקור יתחיל מיד עם הופעת השיתוק בפנים כך השיפור יהיה מהיר יותר ואחוזי ההצלחה גבוהים. בדיקור נעשה שימוש במחטים דקות במיוחד , הדיקור נעשה בפנים ובנקודות נוספות על פני הגוף. מטרת הדיקור לעורר את המערכת העצבית בפנים, ולחזק את המערכת החיסונית בגוף באופן כללי. הדיקור הסיני נמשך כ-20 דקות, ובמסגרתו לא נדרש דבר מן המטופל, למעט תחושת שלווה, נינוחות וניתוק מחשבתי מטרדות היום יום. כל אלו מביאים לכך שמיד אחרי טיפול דיקור סיני יכול המטופל לחזור לשגרת חייו ולהמשיך בעבודתו או בכל פעילות אחרת אותה תכנן ללא הפרעות מיותרות.

שילוב טיפולים ברפואה משלימה לטיפול יעיל בשיתוק

מומלץ לשלב טיפולים ברפואה משלימה, כדי לזרז את תהליך ההחלמה מהתופעה.
מומלץ לשלב דיקור עם עיסוי פנים, כירופרקטיקה וטווינא, ולקבל המלצות לתרגילים לחיזוק שרירי הפנים.
כירופרקטיקה – הכירופרקטור מאבחן אם קיים לחץ של חוליות הצוואר C1,C2,C3,C4 על העצבים.
חוליות אלו אחראיות על: אספקת דם לראש, גולגולת,עצמות הפנים, אוזן פנימית ואמצעית, מערכת עצבים סמפתטית, עניים, עצבי הראיה, עצבי השמע, לשון, מצח, לחיים, אף, שפתיים, פה, העצב המשולש. הכירופרקטור מזהה היכן יש לחץ של חוליה על עצב אשר מפריע לזרימת המידע החופשי מהמוח לאיבר ומהאיבר למוח בצורה רציפה. שחרור לחץ זה מאפשר לגוף ולפקודות המוח לתפקד ללא הפרעות.

למידע נוסף על כירופרקטיקה

טיפול בטווינא

לשחרור שרירי העורף והצוואר, טווינה הינה שיטת טיפול דינאמית המתבצעת באמצעות לחיצות עמוקות על המרידיאנים –ערוצי האנרגיה של הגוף. זו שיטת עיסוי עתיקה מעולם הרפואה הסינית ששוכללה ע"י ידע מודרני בתחומי אנטומיה ופזיולוגיה. המטפל בטווינה גם מלמד את המטופל תרגילים לחיזוק שרירי הפנים

  1. הגעה לטיפול ברפואה משלימה מוקדם ככל האפשר לפרוץ פציליס
  2. טיפול בדיקור
  3. כירופרקטיקה
  4. טווינה
  5. עיסוי פנים
  6. ביצוע תרגילים לחיזוק שרירי הפנים

למידע נוסף על טווינא

שילוב פעולות אלו וטיפולים יכול להביא לתוצאות טובות מאוד טיפול בתופעה המאוד לא נעימה של פציאליס.

להתאמת הטיפול הטוב ביותר למצבך מזמינים אותך ליצור איתנו קשר 09-8991818 או להשאיר פרטים ונחזור בהקדם: