astmaאסטמה היא אחת מהמחלות הנפוצות והפחות נעימות בקרב האוכלוסיה.

אסטמה וקוצר נשימה הן מחלות שמובילות להתקפים שבהם קשה לנשום כתוצאה מתגובה לאלרגיה, סטרס, עומס פיזי וסיבות נוספות. בהעדר טיפול ראוי במקרי התקפף אסתטמה או קוצר נשימה, התוצאה עלולה להיות הרת גורל.

טווח מכאובים וסטטיסטיקה

הסטטיסטיקה באוכלוסיה מדברת על כ – 6% כאשר התסמינים של אסתטמה וקוצר נשימה הינם משתנים, מופיעים באופן, תדירות ועוצמה שונה בין אדם לאדם.
תסמיני של אסתטמה דומים פעמים רבות לאלה של צינון ואלרגיות, שיעול וחרחורים, קושי בנשימה, שיעול ועוד.
בנוסף לתסמינים אדם שחולה באסתמה סובל מעת לעת מהתקפים של אתסמה, אלה אם אינם מקבלים טיפול ראוי בזמן עלולים להיות מסוכנים.

גורמים להיווצרות אסתטמה

הרפואה המסורתית לא הצליחה לבודד ולהגדיר באופן חד משמעי מה הם הגורמים והסיבות להופעתה של אסתטמה וקצרת אצל אנשים שונים, בעוצמות שונות, בעוד שאנשים אחרים נשארים לחלוטין בריאים. יחד עם זאת קיים מכלול של סיבות שזוהו כמעודדות היווצרות של אסתטמה, ביניהן- חשיפה לאלרגנים שונים, תרופות שונות שמעוררות תגובה אסמטית, פעילות גופנית שעלולה ליצר אצל אנשים מסויימים אסטמה, סטרס ועוד.
עישון, גנטיקה, חשיפה לזיהומים בגיל צעיר, השמנת ויתר ומגורים בסביבה מזוהמת מגבירים את הסבירות להיווצרות אסטמה.

טיפול באסתטמה

הרפואה הקונוונציונאלית מטפלת בבעיה האסטמה באמצעות סטרואידים ותרופות נוספות, אלא שהטיפול התרופתי בבעיית האסטמה לטווח הארוך גובה עימו מחיר.
הרפואה הסינית רואה באסטמה כתוצר של ירידה אנרגטית בשילוב עם היווצרות של לחות הנוצרת כתגובה אלרגית, תזונה לא מאוזנת, חולשה של הריאות וסיבות רגשיות שונות.
הטיפול באסטמה ברפואה הסינית נעשה באמצעות התאמה תזונתית שמסייעת להקל ואף להעלים לחלוטין את בעיית האסטמה. בנוסף, הרפואה הסינית עושה שימוש בדיקור סיני וברפלקסולוגיה על מנת לטפל בבעיית האסטמה. שילוב של עיסויים ופעילות גופנית מאוזנת גם הם יסיעו בטיפול במחלה ובתסמיניה.