DISKהיא גורמת לכאבים ולעיתים קרובות אף לניטרול התנועה באופן כולל. עמוד השדרה שלנו מורכב מחוליות שמחוברות בסחוס.
הסחוס מורכב מטבעת וגרעין שנמצא בתוכו. לעיתים, כתוצאה ממאמץ יתר, מעמסה וסיבות אחרות הגרעין נדחק החוצה ופורץ את הטבעת דרך חריץ או קרע הנוצר בה. מצב זה נקרא פריצת דיסק, או דיסק בקוע.

מצב זה מוביל לרגישות יתרה וכאבים שמוקרנים לגב ולגפיים, הכאבים יכולים להגיע לדרגות עוצמה גבוהות ואף להוביל לפגיעה מהותית באיכות החיים.

מהם הגורמים לפריצת דיסק?

פריצת דיסק היא תוצר של לחץ מתמשך ורק לעיתים רחוקות נוצרת בעקבות מקרה חד פעמי. פריצת דיסק מתרחשת כתוצאה מלחצים ומאמץ יתר שמופעל על הגב, בין אם כתוצאה מהרמה ונשיאת משאות כבדים, בין אם כתוצאה מהפעלת לחץ על שרירי הגב במקום על הגפיים ובין אם כתוצאה מביצוע תנועות לא נכונות בעת התכופפות, התרוממות או סיבוב. עודף משקל וחוסר פעילות גופנית גם הם גורמים שעלולים להוביל לפריצת דיסק כמו גם החמרה בהיווצרות של בלט הדיסק לאורך זמן.
פריצת דיסק, מטבע אופיה הלו היא תוצר של שחיקה מתמשכת כך שגדלים סיכויי הווצרותה עם הגיל. טווח הסיכון הוא גילאי 35-45 .

שכיחות הופעת הבלט בדיסק הם גב תחתון וצוואר, כאשר בעיית פריצת הדיסק עלולה להחמיר עם הזמן במידה ולא מטופלת כראוי.

הטיפול בפריצת הדיסק ברפואה האלטרנטיבית

ניתוח הוא פתרון לבעיות פריצת דיסק רק לעיתים רחוקות, ובמרבית המקרים הטיפול הינו שיקומי לאורך זמן, כשמטרתו לחזק את שרירי הגב, להעביר עומד למרכז הגוף ולגפיים ולהוריד אותו מעמוד השדרה ולבנות יציבה נכונה.

הרפואה המשלימה מפעילה בדרך כלל מספר שיטות טיפול לשיקום המצב ובכך מסייעת לא רק בהקלת הכאבים הנקודתיים והמוקרנים אם כי מסייעת בשיפור המצב כולו.

בין הטיפולים השונים המוצאים על ידי הרפואה המשלימה לטיפול בפריצת דיסק ניתן למצוא טיפולים כמו:

  • כירופרקטיקה: במסגרת כירופרקטיקה מופעלים כיוונונים שונים על עמוד השדרה התורמים לדעיכת הכאב, לשיפור המצב הרפואי ולשיקום עמוד השדרה.
  • טווינא: סוג של פיזיותרפיה סינית שבה יש גם עבודה מנואלית, נקודות כאב, מתיחות, וגם עבודה משותפת של המטפל עם המטופל במסגרתה ניתן גם תרגול לבית.
  • דיקור: מסייע להקל על הכאבים, על הזרמת האנרגיה וחיזוק תאי הגוף והשרירים.