yjyjקשת המכאובים והסימפטומים שנכנסים תחת קטגוריית מחלות החורף כוללת מכלול של תסמינים שונים הכוללים נזלת, צינון, שיעול, שפעת, דלקת בגרון, דלקת ריאות, התקררות, פוליפים ועוד.
רובינו "חוטפים" לפחות פעם אחת, לפחות תסמין אחד ממחלות החורף.
התסמינים שמאפיינים מחלות חורף הם נזלת, שיעול והתעטשויות, דלקתיות, קשיי שימה, אלרגיות, חום, חולשה כללית, כאבי עור ועוד.

סיבות להופעת מחלות חורף

כשמדברים על מחלות חורף יש מקום לעשות הבחנה בין מחלות שמקורן ברגישויות וחולשה פנימית לבין מחלות ויראליות מדבקות.
הרפואה הקונוונציונאלית מעודדת חיסונים נגד שפעת לפני תחילת החורף כמו גם טיפול באנטיביוטיקות ותרופות נוספות למחלות חורף, אלא שבמקרים רבים טיפולים אלה מספקים מענה חלקי שמטפל בסימפטום אך לא במקור הבעיה, משאיר את הגוף חשוף ופגיע לטווח הארוך.
מערכת חיסונית ואנרגטית שאינה מחוזקת דיה תהיה חשופה יותר לחיידקים ונגיפים וכך גם תהיה בעלת סבירות גבוהה יותר לפיתוח רגישויות, אלרגיות ודלקתיות גם בהעדר מקור נגיפי שידביק.

טיפול ומניעה בעזרת הרפואה הסינית

הרפואה הסינית שרואה את האדם כמכלול של גופנפש מתייחסת לטיפול בבעיות תוך בחינה של מקורן ולא רק טיפול בתסמינים, בכך היא מאפשרת טיפול לטווח ארוך, חיזוק המערכות והמנעות מהופעת בעיות דומות בעתיד.
מניעה וטיפול באמצעות הרפואה הסינית מתרכזת בבחינה הצ'י, המרידיאנים והאיברים השונים בגוף בהם ניתן לזהות חולשה, חסימה או מחסור אנרגטי.
במסגרת הטיפול ברופאה הסינית מחזקים את המערכת החיסונית בעזרת שינוי תפריט התזונה, הוספת פעילות גופנית וטיפול בצמחי מרפאה, כאשר לטיפול מיידי במחלות חורף כוסות רוח עושות את העבודה.
הטיפול בכוסות רוח הוא טיפול עתיק יומין שמוכיח את יעלותו דורות על דורות. השיטה היא פשוטה ושם טמון הקסם שלה. כוסות הרוח מרוקנות מאוויר באמצעות מכשיר מיוחד, מוצמדות אל הגוף ונדבקות אליו בזכות הואקום שנוצר כתוצאה משאיבת האויר המוקדמת. תהליך הטיפול מאפשר לשחרר חסימות, רעלים דלקות בכך שהואקום שואב למעשה את נימי הדם הקרובים אל העור, יוצר שטפי דם קטנים שממריצים את זרימת הדם ומשפרים את מערכת זרימת מחזור הדם והאנרגיות בגוף. שיפור מערכת הזרימה מאפשרת לשחרר חסימות ולנקות את המקורות שיצרו את החסימות שהובילו לחולי או למחלה.
טיפול בכוסות רוח יעיל לכאבי שרירים, דלקות, צינון, שיפור המערכת החיסונית, טיפול בכאבי מפרקים ועוד.
מומלץ מאד לבצע טיפולי כוסות רוח לפני תחילת החורף.