cccבשנים האחרונות חלה עליה בבעיות הפריון הנשי, אליהן ניתן להוסיף בעיות במערכת הואגינלית שנובעות מסיבות מקומיות כמו גם מסיבות הורמונאליות שונות.

בין הבעיות הנפוצות ניתן למנות בעיות כמו דלקות בדרכי השתן, שחלות פוליציסטיות, חוסר איזון הורמונאלי, אי סדירות של הוסת, פטריות, הרפס ועוד ועוד. כמובן שאחת הבעיות המדוברות ביותר בתקופה האחרונה זהו וירוס הפפילומה שתוקף אחוז מכובד מהאוכלוסיה וכיום נמצא עבורו חיסון.
בין הבעיות השונות ישנן בעיות חמורות יותר וכאלה החמורות פחות כאשר כולן גורמות לאי נוחות, כאבים מתלווים לתופעות רבות ומקרי הקיצון מובילים לקשיים חמורים בפריון האשה.

שכיחויות וגורמים לבעיות

ישנן תופעות שכיחות יותר ופחות, כך למשל דלקת בדרכי השתן היא תופעה שכיחה במיוחד ולמעשה- 75% מהנשים נמצאות בסיכון של קבלת דלקת בדרכי השתן לפחות פעם אחת במהלך החיים. כמובן שיש לעשות הבחנה בין בעיות פנימיות לבין בעיות ויראליות שונות, כך למשל הרפס- שבו לוקים בהדבקות, בשונה מתופעות שמקורן בבעיות הורמונאליות שמקורן פנימי.

טיפול רפואי

כל אשה מתבקשת להגיע אל הגניקולוג שלה לפחות אחת לחצי שנה לטובת בדיקה תקופתית. במהלך הביקור היא עוברת בדיקה פולשנית ואחת לשנה נלקח משטח לבדיקת מעבדה-פפס. הגלולות למניעת הריון מהוות גם תחליף תרופה ומשמשות את הרופאים במקרים רבים כטיפול לאיזון הורמונאלי. במקרים מסוימים ישנם חיסונים למניעת מחלות שונות כמו במקרים של וירוס הפאפילומה ובמקרים של קשיי פוריות ישנו מגוון רחב של טיפולים ופרוצדורות שונות.

טיפול ברפואה משלימה

הרפואה המשלימה מטפלת באופן הוליסטי באשה ומעניקה משקל רב לסגנון החיים של האשה, התזונה שלה ואלמנטים נוספים. בגישת הרפואה המשלימה מוצאים קשר ישיר בין תזונה לבין חוסר איזון הורמונאלי, נטיה וחשיפה להיווצרות של דלקות ואפילו קשיי פריון, לכן במהלך טיפול ברפואה המשלימה יהיה דגש חזק על תזונה ותוספי תזונה. הרפואה המשלימה מספקת תמיכה וטיפול לאישה לכל אורך שנותיה, בגיל הפריון, בשלב המעבר ובשנים שלאחר מכן כאשר זו מגדילה את הסיכויים להכנס להריון, מקטינה את ההסתברות להפלות, מקלה על תסמיני גיל המעבר, מסייעת להגיע לאיזון הורמונאלי ומפחיתה דלקות, בעיות ומכאובים שונים.
הרפואה המשלימה עושה שימוש כאמור בתזונה ותוספי מזון וכך גם בצמחי מרפא שתפקידם להעניק השלמה של מרכיבים חיוניים חסרים, בנוסף, בעזרת דיקור סיני המטפל מחזק את מחזור הדם ומחזק את מערכת הרבייה. הרפואה המשלימה נותנת משקל רב גם למצב הנפשי שבו שרויה האישה שגם הוא מהווה גורם משפיע מאד על מצבה הבריאותי, במיוחד בכל הנוגע לתחום הגניקולוגיה.